U bent hier

FAQ

Hieronder vind je een overzicht van de veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij, neem dan contact op via info@planpoint.nl of via onze pagina 'contact'.

Als ik lid word van PlanPoint, wat zijn dan de mogelijkheden?

Als lid van PlanPoint heb je de volgende mogelijkheden:

  • Kennis delen en ontwikkelingen volgen op het gebied van planning

  • Kennis maken, netwerken met andere planners

  • Aanmelden voor netwerkbijeenkomsten (evenementen), workshops, etcetera

  • Zoekopdracht maken voor vacatures

  • Beschikbaar stellen voor vacatures

  • Solliciteren op vacatures
Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik mij aanmeld als lid van PlanPoint?

Je gegevens worden veilig opgeslagen in de database van PlanPoint en je gegevens worden niet aan derden verstrekt. Nadat je bent ingelogd kun je alle persoonlijke gegevens bekijken, aanvullen en wijzigen.

Kan ik aanmelden voor PlanPoint zonder dat ik kandidaat wil zijn voor vacatures?

Ja dat kan. Vacatures en matchen van kandidaten is zeker niet het hoofddoel van PlanPoint, want het gaat ook om netwerken en kennis delen. Dus je kunt er voor kiezen om wel of niet een volledig profiel aan te maken op PlanPoint en deze wel of niet open te stellen voor recruiters op het platform.

Kan iedereen mijn gegevens bekijken?

Nee, in eerste instantie is je profiel op PlanPoint niet openbaar. Je kunt zelf aangeven of je je profiel open wilt stellen, door op “profiel zichtbaar” te klikken. Op deze manier kun je je beschikbaar stellen als kandidaat, want dan kunnen werkgevers contact met je opnemen zodra er een match is.

Als je via je profiel solliciteert op een bepaalde vacature kan de werkgever of recruiter jouw profiel natuurlijk altijd inzien.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt?

Wanneer je jouw wachtwoord niet meer weet, dan kun je dat opnieuw aanvragen. Vul je e-mail adres in en klik op “wachtwoord opnieuw instellen”. Daarna ontvang je via je email een link. Deze link klik je aan en vervolgens kun je een nieuw wachtwoord opgeven.

Kan ik een bericht ontvangen als er nieuwe vacatures zijn?

Ja, dat kan. Je kunt een zoekopdracht (Jobalert) aanmaken, waarbij  je aangeeft welke type je per email wilt ontvangen. Alleen nieuwe vacatures ontvang je dan per mail en tevens worden  jouw favoriete vacatures bewaard op je persoonlijke dashboard.

Hoe maak ik een zoekopdracht aan voor nieuwe vacatures?
  1. Ga naar de vacature-pagina;
  2. Stel een zoekopdracht samen die voor jou passend is met behulp van de filters aan de rechterkant van de pagina;
  3. Geef je zoekopdracht een naam in het blok rechts op de pagina;
  4. Kies de interval waarmee je updates wilt ontvangen;
  5. Klik 'Zoekopdracht opslaan'.
Zijn de uitslagen van de (feedback)tests zichtbaar voor een werkgever?

Nee. De uitslag van deze test is alleen zichtbaar voor jou.

Wat is een community?

Een community op PlanPoint.nl is een netwerk van planners die online informatie met elkaar uitwisselen. Maar ook kan er nieuws, evenementen en vacatures worden geplaatst. Er zijn diverse communities te vinden die zijn gebaseerd op het type planning (vakgebied), bijvoorbeeld de ‘Community Transportplanner’ en de ‘ Community Personeelplanners’. Maar er zijn ook communities van het type ‘Organisatie’. Dat zijn bijvoorbeeld bedrijven of instellingen die op welke manier dan ook actief zijn op het gebied van planning.

Op deze manier kun je een community vinden die het beste aansluit bij jouw interesses, kennis en/of ervaring. Je kunt lid worden van één of meer communities, die voor jou het meest interessant zijn op het gebied van vacatures, nieuws en evenementen.  Zo blijf je goed op de hoogte. Ook kun je reageren op berichten binnen een community.

Hoe kan ik mij aanmelden voor een Community?

Je kunt alleen aanmelden voor een Community als je lid bent van PlanPoint. Nadat je bent ingelogd (of hebt aangemeld als lid van PlanPoint) kan je naar de pagina ‘Communities' gaan. Daar zoek je de gewenste community en klik je op de link ‘WORD LID’. Als het een open community is dan wordt je direct lid. Voor een gesloten community wordt jouw verzoek tot lidmaatschap beoordeeld door de community-beheerder. Je krijgt bericht zodra je aanmelding wel of niet is goedgekeurd.

De communities waar je lid van bent geworden, kun je direct vinden op je eigen persoonlijke dashboard.

Hoe kan ik onze organisatie aanmelden voor PlanPoint?

Dat kun je doen via onze pagina ‘informatie en aanmelden’.

Kan ik als werkgever vacatures plaatsen en kandidaten zoeken op PlanPoint?

Ja dat is mogelijk op abonnementbasis. Via onze pagina 'informatie en aanmelden’ kun je een aanvraag indienen  en verzorgen wij de benodigde informatie.