Ryanair slachtoffer van slechte vakantieroostering

Contentmanager Dehora
28 september 2017

Het in opspraak geraakte Ryanair schrapt duizenden vluchten en dupeert daarmee honderdduizenden reizigers. Het bedrijf bereidt zich voor op het verwerken van een miljoenenschade.

Ryanair ziet zich genoodzaakt vluchten te schrappen doordat piloten een stuwmeer aan vakantiedagen hebben verzameld en hun dagen willen opnemen. In het verleden klaagden piloten dat hun vakantieaanvragen vrijwel standaard werden geweigerd door Ryanair, waardoor de vakantiedagen in aantal zo zijn opgelopen.

Ryanair heeft haar piloten verzocht af te zien van een deel van hun vajantiedagen, maar deze weigeren dat. Veel piloten zijn hun werkgever na lang klagen beu en op zoek naar een andere broodheer. Er is een uitstroom aan het ontstaan van piloten bij Ryanair; hierdoor ziet de maatschappij zich genoodzaakt tot het schrappen van nog meer vluchten.

De schade wordt verder vergroot doordat deze prijsvechter op het laatste moment vluchten schrapt, waardoor reizigers worden gedupeerd. Een slechte service en telefonische bereikbaarheid zorgen er mede voor dat Ryanair bijna 2% van haar beurswaarde verloor. Topman Michael O'Leary (foto) zegt dat het bedrijf met man en macht werkt aan het oplossen van de problemen, maar dat heeft de Britse luchtvaartautoriteit Civil Aviation Authority (CAA) er niet van weerhouden een aanklacht in te dienen tegen de prijsvechter wegens het grootschalig benadelen van haar klanten.

Zie ook de artikelen in het AD, RTLZ